Xodimlar
Biznes uchun Yandex 360 platformasida ishlayotganda, siz xodimlarning hisoblari bilan turli amallarni bajarishingiz mumkin: yangilarini qo‘shish va keraksizlarini o‘chirish, xodimlarning ma’lumotlari bo‘yicha qidirish va ularning kartalarini ko‘rish, shuningdek, tashkilotingizning pochta domenida ro‘yxatdan o‘tgan hisoblarni tahrirlash va bloklash.
Qo‘shish
Biznes uchun Yandex 360 platformasida hamkorlikni boshlash uchun tashkilotingizga xodimlarni qo‘shing. Buning uchun usullardan biridan foydalanish mumkin.
Oddiy usulda hisob yaratish
- 
Agar tashkilotingizga domen ulangan bo‘lsa, Foydalanuvchilar → Xodimlar ruknida yangi hisoblarni tezda qo‘shishingiz mumkin. Bunda hisoblar domeningizda yaratiladi. Bunday domen hisoblarida quyidagilarni bajara olasiz: - 
xodim ma’lumotlarini o‘zgartirish, masalan, pochta aliaslarini o‘chirish yoki qo‘shish; 
- 
Boshqa serverlardagi xodimlaringiz pochta qutilaridan xatlarni import qilish; 
- 
Tashkilot ichida bo‘limlarni ko‘chirish. 
 Qo‘lda domen hisobini yaratish haqida batafsil: Hisob yaratish. Tashkilot domenida hisoblarni yaratgandan keyin yagona kirish (SSO) ishlamaydi. 
- 
Xodimlarni taklif qilish
- Siz foydalanuvchilarni Yandexda shaxsiy hisoblari bilan tashkilotingizga qo‘shilishga taklif qilishingiz mumkin. Bunda pochta domenini ulash shart emas. Taklif qilingan xodimlarning hisoblarini tahrirlash va bloklash imkonsiz, lekin ularni ko‘rish va o‘chirish mumkin. Tashkilotga xodimlarni qanday taklif qilish haqida batafsil: Foydalanuvchilarni taklif qilish.
Xodimlar ro‘yxatini yuklash
- Siz CSV fayl shablonini yuklab olishingiz, xodimlar ma’lumotlarini to‘ldirishingiz va yuklab olishingiz mumkin. Agar ko‘p sonli hisoblarni qo‘shish kerak bo‘lsa, bu usul mos keladi. Buni qanday qilish haqida batafsil: Ro‘yxatni yuklash.
Yagona kirishni ulash (SSO)
- Yagona kirish texnologiyasi yordamida SAML 2.0 asosida Yandex 360 xizmatlariga kirishni ruxsatni boshqarish tizimingiz (masalan, Active Directory yoki Keycloak) orqali tashkil qilishingiz mumkin. Shunday qilib, xodimlar yangi login va parolni eslab qolishlariga hojat qolmaydi, siz esa ular uchun Biznes uchun Yandex 360 platformasida alohida hisob ochishingiz kerak bo‘ladi. Yagona kirishni (SSO) ulash uchun tashkilotda domen hisoblari ta xodim bo‘lmasligi kerak.
Topish
Foydalanuvchilar → Xodimlar bo‘limida qidiruv paneli mavjud bo‘lib, u orqali xodimlarni tezda topish mumkin. Kerakli odamning ismi, familiyasi yoki elektron pochtasini kiriting.
Kartochkasini ochish uchun ro‘yxatdagi xodimni tanlang. Unda quyidagilar ko‘rsatiladi:
- 
xodimning aloqa va shaxsiy ma’lumotlari; 
- 
U kiradigan bo‘linmalar va guruhlar; 
- 
uning Diskidagi bo‘sh joy hajmi. Xodim kartasida tarifga qo‘shimchalarni ulashingiz mumkin. 
O‘zgartirish
Domeningizdagi foydalanuvchi hisobini o‘zgartirish uchun:
- 
Tashkilot administratori hisobiga kiring. 
- 
Xodimlar sahifasiga kiring. 
- 
Ko‘rsatkichni xodimga qarating,  belgisini bosing va amalni tanlang: belgisini bosing va amalni tanlang:- 
Tahrirlash — Logindan tashqari xodim ma’lumotlarini tahrirlash. 
- 
Parolni o‘zgartirish — xodimga yangi parol bering. Bunday holda, xodim barcha qurilmalarda hisobingizga qayta kirishi va Yandex xizmatlaridan foydalanish shartlarini qabul qilishi kerak bo‘ladi. 
 Sharh Foydalanuvchining Yandex ID hisobida parol almashtirilgandan keyin sozlamalar asliga qaytariladi: - 
nazorat savoli; 
- 
telefon raqami; 
 
- 
Domen pochtasiga ega ayrim foydalanuvchi ma’lumotlarini, masalan, xodimning ommaviy ismini faqat API orqali o‘zgartirish mumkin.
O‘chirish
Diqqat
Agar domeningizda yaratilgan hisobni o‘chirib tashlasangiz, xodim Yandex Disk va Yandex Maildagi barcha ma’lumotlarini yo‘qotadi. Ma’lumotlar tiklanmaydi. Agar taklif qilingan xodimni Yandex hisobidan olib tashlasangiz, foydalanuvchi tashkilotga kirish huquqini yo‘qotadi. Agar xodim bo‘linmalar va guruhlarga qo‘shilgan bo‘lsa, u ulardan chiqib ketadi.
Tashkilot xodimini olib tashlash uchun:
- 
Tashkilot administratori hisobiga kiring. 
- 
Xodimlar sahifasiga kiring. 
- 
Xodimni belgilang,  belgisini bosing va Olib tashlash bandini tanlang. belgisini bosing va Olib tashlash bandini tanlang.
Bloklash yoki ochish
Administrator ma’lum bir xodimning xizmatlarga kirishini bloklashi mumkin, masalan, uning ma’lumotlari buzg‘unchilarga yetib borgan bo‘lsa. Bloklangan xodim Pochta va tashkilotga ulangan boshqa xizmatlardan foydalana olmaydi, lekin uning hisobi haqidagi barcha ma’lumotlar saqlanib qoladi. Foydalanuvchi ma’lumotlariga kirish huquqini berish bilan bog‘liq ssenariylar ishlashda davom etadi. Qulfdan chiqarilgandan so‘ng, xodim ishni davom ettira oladi.
Xodimni bloklash yoki blokdan chiqarish uchun:
- 
Tashkilot administratori hisobiga kiring. 
- 
Xodimlar sahifasiga kiring. 
- 
Ko‘rsatkichni foydalanuvchiga yaqinlashtiring,  belgisini bosing va Bloklash yoki     Blokdan chiqarish bandini tanlang. belgisini bosing va Bloklash yoki     Blokdan chiqarish bandini tanlang.
Shuningdek, agar xodim bo‘linma va guruhga qo‘shilgan bo‘lsa, uni olib tashlashingiz mumkin.
Bir xil vazifa yoki loyiha bo‘yicha ishlaydigan turli bo‘linmalardan bo‘lgan xodimlar birlashmasi. Guruhlarni qanday sozlash kerak
Tashkilotingizning tuzilmaviy birliklari: bo‘limlar, departamentlar, xizmatlar va boshqalar. Bo‘linmani qanday sozlash kerak