Texnik qoʻllanma
- Xatning xususiyatlarini qanday ko‘rish mumkin?
- Xatning asl nusxasini qanday yuklab olish mumkin?
- Xatning manzilini qanday nusxalash kerak?
- Skrinshotni qanday qilish kerak?
- Turli xil brauzerlarda mailto havolasiga ishlov berishni qanday sozlash mumkin?
- Xatoliklar konsolidan xabarni qanday nusxalash kerak?
- Java yoki JavaScriptni turli xil brauzerlarda qanday yoqish mumkin?
- «Faqat o‘qish» rejimi nimani anglatadi?
- Yuboruvchilarning rasmlarini qanday o‘chirish mumkin?
- Nima uchun tizimga kirishda nazorat raqamlarini kiritish kerak?
Xatning xususiyatlarini qanday ko‘rish mumkin?
Standart holatda foydalanuvchining pochta qutisida faqat xabarning asosiy qismi va sarlavhasi ko‘rsatiladi — Kimdan, (From), Kimga (To), Sana (Date) va Mavzu (Subject) maydonchalari.
Xat xususiyatlarida xat haqida batafsil xizmat axboroti chiqishi mumkin:
- xabar yuborilishi va yetkazilishining aniq vaqti;
- kodlash;
- xabar turi;
- yuboruvchi serveridan oluvchinikiga xabarning harakatlanish yo‘li;
- xat qabul qilingan protokol.
Xatning xususiyatlaridan olingan axborotlar spamga qarshi kurashishda yoki qutingizdagi texnik muammolarni hal qilishda yordam beradi.
Yandex Pochtadagi xatning parametrlarini ko‘rish uchun xatni o‘qish sahifasidagi tugmasini, keyin Xat parametrlari tugmasini bosing.
Shuningdek, siz xatning xususiyatlarini siz foydalanadigan har qanday pochta dasturida yoki boshqa pochta xizmatlarida ko‘rishingiz mumkin.
Xat xususiyatlarini pochta dasturlarida ko‘rish
Microsoft Outlook 2010 va undan yuqori
- Xatni dasturning alohida oynasida oching, buning uchun harflar ro‘yxatida uni ikki marta bosing.
- Tasmada
belgisini bosing, u Teglar bo‘limida.
Microsoft Outlook 2007 va undan quyi
Xatga sichqonchaning o‘ng tugmasini bosing Xatning parametrlari bandini tanlang.
Outlook Express
Maktubga sichqonchaning o‘ng tugmasini bosing va Xususiyatlar bandini tanlang. Batafsil sahifasiga kiring va matnni nusxa oling.
Mozilla Thunderbird
Xatni oching va Boshqa amallar → Manbani ko‘rsatish tugmasini bosing.
The Bat!
Xatni sichqonchaning o‘ng tugmasi bilan bosing va Maxsus → Xatning manba matni bandini tanlang.
Apple Mail
Xatni ro‘yxatda belgilang va Ko‘rinish → Xabar → Uzun mavzular menyusiga o‘ting.
Boshqa pochta xizmatlarida xat xususiyatlarini ko‘rish
Gmail
Xatni oching va qo‘shimcha menyuda Yana Aslini ko‘rsatish bandini tanlang.
Mail.ru
Xatni oching va Yana qo‘shimcha menyusida Ishchi mavzular bandini tanlang.
QIP.ru (pochta.ru)
Xatni oching va Yana qo‘shimcha menyusida Xatning manba matni bandini tanlang.
Rambler
Xatni oching va tugmasini bosing.
Ukr.Net
Xatni oching va Yana qo‘shimcha menyusida Xat yuklash bandini tanlang.
Outlook.com
Agar siz Outlook.com, Hotmail yoki Live.comdan foydalanayotgan bo‘lsangiz, xabarni oching va menyuda Harakatlar Dastlabki manbani ko‘rish bandini tanlang.
Yahoo
Xatni oching va menyuda Harakatlar To‘liq sarlavha bandini tanlang.
Xatning asl nusxasini qanday yuklab olish mumkin?
O‘z brauzeringizni tanlang:
Yandex Brauzer
Xatning xususiyatlarini oching va brauzerning manzil satrida Saqlash ni bosing.
Google Chrome
Xatning xususiyatlarini oching va brauzerning manzil satrida Saqlash ni bosing.
Mozilla Firefox
Xat xususiyatlarini oching, sahifaning istalgan joyida sichqonchaning o‘ng tugmachasini bosing va Saqlash tugmasini tanlang.
Internet Explorer
- Xat xususiyatlarinini oching.
- Sahifaning istalgan joyiga sichqonchaning o‘ng tugmasi bilan bosing va Hammasini ajratishni tanlang.
- Ajratilgan matnda sichqonchaning o‘ng tugmasini bosing Nusxalash bandini tanlang.
- Yondaftar dasturini oching va nusxalangan matnni unga joylang
- Menyuning Fayl → Qanday saqlash bandini bosing.
- Fayl nomi maydonchasida
yandex_email.eml
deb kiriting. - Fayl turi maydonchasida Barcha fayllar bandini tanlang.
- Saqlashni bosing.
Edge
- Xat xususiyatlarinini oching.
- Sahifaning istalgan joyiga sichqonchaning o‘ng tugmasi bilan bosing va Hammasini ajratishni tanlang.
- Ajratilgan matnda sichqonchaning o‘ng tugmasini bosing Nusxalash bandini tanlang.
- Yondaftar dasturini oching va nusxalangan matnni unga joylang
- Menyuning Fayl → Qanday saqlash bandini bosing.
- Fayl nomi maydonchasida
yandex_email.eml
deb kiriting. - Fayl turi maydonchasida Barcha fayllar bandini tanlang.
- Saqlashni bosing.
Safari
- Xat xususiyatlarinini oching.
- Sahifaning istalgan joyiga sichqonchaning o‘ng tugmachasini bosing va Sahifani saqlash olishni tanlang.
- Format maydonchasida Sahifa dasturiy kodini tanlang.
- Saqlashni bosing.
- Oddiy matnni saqlash qalqib chiquvchi oynasida Kiritilmasin bandini bosing.
Xatning manzilini qanday nusxalash kerak?
- Xatni oching.
- Brauzerning manzil satrida manzilni belgilang.
- Ajratilgan matnda sichqonchaning o‘ng tugmasini bosing Nusxalash bandini tanlang. Nusxalangan manzilni yordam xizmati uchun xatga kiritish mumkin — bu sizning qutingizdagi texnik muammolarni hal qilishga yordam beradi.
Skrinshotni qanday qilish kerak?
Skrinshot (ing. Screenshot
) — bu standart vositalar yoki maxsus dastur yordamida olinadigan kompyuter yoki mobil qurilmangizning ekran suratidir.
Skrinshotlar yaratish usullari haqida Qanday qilib skrinshot qilish kerak maqolasida axborot olishingiz mumkin.
Turli xil brauzerlarda mailto havolasiga ishlov berishni qanday sozlash mumkin?
Mailto
havolalari — bu elektron pochta manzili havolalari, ulardan o‘tganingizda pochta dasturi ochiladi. Yandex Pochtada xat yaratish sahifasiga o‘tish uchun brauzeringizda mailto
protokolini qayta ishlashni sozlang.
Yandex Brauzer
Mozilla Firefox
Google Chrome
Yandex Brauzer
Yandex Pochta protokolni qayta ishlash vositasini tayinlashni o‘zi taklif qiladi:
- Yandex Pochtaga hisobingiz bilan kiring.
- Aqlli satrning o‘ng tomonidag
belgisini bosing.
- Almashtiruvchini Ruxsat berish holatiga o‘zgartiring.
- Tayyor tugmasini bosing.
Agar Yandex Pochta tugmasi** plaginini** yoqsangiz, pochta havolalari Yandex.Pochtada ochiladi.
Qo‘shimchalarni yoqish uchun:
→ Qo‘shimcha tugmasini bosing.
- Yandex Xizmatlari bo‘limida Pochta qo‘shimchasini yoqing.
Agar sahifa sarlavhasida belgisi paydo bo‘lmasa, Yandex Pochtani qayta ishlovchi qilib tayinlang:
-
Yandex.Pochta sahifasiga o‘ting.
-
JavaScript konsolini ochish uchun Ctrl + Shift + J tugmalarini bosing.
-
Konsolga quyidagi buyruqni kiriting va Enter tugmasini bosing:
-
Ochilgan dialog oynasida ruxsat berish tugmasini bosing.
Sharh
Siz JavaScript konsolini belgisi yordamida yoki Ctrl + Shift + J (Windowsda) yoki ⌘ + ⌥ + J (macOSda) tugmalarini bosib yopishingiz mumkin.
Mozilla Firefox
→ Sozlamalar tugmasini bosing.
- Ilova → mailto bandini tanlang.
- O‘ng qismida, Yandex.Pochtadan foydalanish ni tanlang.
Google Chrome
- Yandex.Pochta sahifasiga o‘ting.
- Manzil satrida
belgisini bosing.
- Ruxsat berish → Tayyor bandini tanlang.
→ Sozlamalar tugmasini bosing.
- Qo‘shimcha sozlamalarni ko‘rsatish bandini tanlang.
- Shaxsiy ma’lumotlar qismida Kontent sozlamalari tugmasini bosing.
- Ishlov beruvchilar qismida Protokol ishlov beruvchilarini o‘rnatish uchun so‘rovlarga ruxsat berish bandini tanlang.
- Ishlov beruvchilarni sozlash tugmasini bosing.
Mailto
protokoli uchun mail.yandex.ru bandini tanlang.
Xatoliklar konsolidan xabarni qanday nusxalash kerak?
Xatoliklar konsolidan olingan ma’lumotlar, ishlatilayotgan dasturlarning (brauzerlar, kengaytmalar va qo‘shimchalar, xavfsizlik devori yoki antivirus va boshqalar) ziddiyatlari natijasida kelib chiqadigan pochta qutisidagi texnik muammolarni hal qilishga yordam beradi.
Chromium brauzerlari (Yandex Browser, Google Chrome)
Xatoliklar konsolini ochish uchun
- Ctrl + Shift + I tugmalarini birga bosing yoki menyuda Vositalar → Dasturchi vositalari bandini tanlang.
- Console sahifasiga kiring.
- Filter
→ Errors menyusiga kiring.
Xatoga olib keladigan harakatlarni bajaring. Agar Errors sahifasida xabarlar chiqsa, oynani butun ekranga kengaytiring va tarkibini skrinshot qiling. Agar ko‘rish uchun vertikal aylantirish kerak bo‘lsa, bir nechta surat qiling.
Bundan tashqari, qo‘shimcha axborot olish uchun Network sahifasidagi tarkibni skrinshot qilishingiz mumkin.
Internet Explorer 8 va undan yuqori
Xato konsolini ochish uchun:
- F12 tugmasini bosing yoki menyudan Ishlab chiqaruvchi vositalari bandini tanlang.
- Konsol sahifasiga kiring.
- Konsolning istalgan joyida sichqonchaning o‘ng tugmachasini bosing va Ogohlantirishlar, Xabarlar va Jurnal parametrlarini o‘chiring — faqat Xatolarni qoldiring.
Xatoga olib keladigan harakatlarni bajaring. Agar konsolda xatlar paydo bo‘lsa, o‘ng ustunning istalgan joyida sichqonchaning o‘ng tugmachasini bosing va Barchasini nusxalash bandini tanlang.
Mozilla Firefox
Xatoliklar konsolini ochish uchun Ctrl + Shift + J tugmalar birikmasini bosing yoki yuqori o‘ng burchakdagi tugmasini bosing va menyuda Veb-ishlab chiqish → Brauzer konsoli bandini tanlang. Xatolar xususiyati barcha yorliqlarda belgilanganiga ishonch hosil qiling — har bir yorliqdagi
belgisini bosing.
Diqqat
Agar siz belgisi ustiga emas, yorliqning nomini bossangiz, xatolarni tekshirishni faolsizlantirasiz. Tekshirish yoqilganiga ishonch hosil qiling (yorliq ko‘k rang bilan ajratilgan).
Xatoga olib keladigan harakatlarni bajaring. Agar konsol oynasida xabarlar chiqsa, oynani butun ekranga kengaytiring va tarkibning skrinshotini oling. Agar ko‘rish uchun vertikal aylantirish kerak bo‘lsa, bir nechta surat qiling.
Opera
Xatoliklar konsolini faollashtiring. Buning uchun yuqori chap burchakdagi Opera tugmasini bosing va Boshqa vositalar → Ishlab chiqaruvchi vositalari bandini tanlang.
Xato konsolini ochish uchun Ctrl + Shift + I tugmalar birikmasini bosing yoki menyudagi Ishlab chiqaruvchi vositalari → Veb-inspektor bandini tanlang. Ochilgan oynada Konsol sahifasiga kiring.
Xatoliklar konsolini ochish uchun
- Ctrl + Shift + I tugmalar birikmasini bosing yoki menyudagi Ishlab chiqaruvchi vositalari → Veb-inspektor bandini tanlang.
- Console sahifasiga kiring.
- Filter
→ Errors menyusiga kiring.
Xatoga olib keladigan harakatlarni bajaring. Agar Errors sahifasida xabarlar chiqsa, oynani butun ekranga kengaytiring va tarkibini skrinshot qiling. Agar ko‘rish uchun vertikal aylantirish kerak bo‘lsa, bir nechta surat qiling.
Safari
Xatoliklar konsolini faollashtiring. Buni amalga oshirish uchun ekranning yuqori o‘ng burchagidagi belgisini bosing, Sozlamalar → Qo‘shimcha menyusini oching va menyu satrida “Ishlab chiqishni” menyusini ko‘rsatish bayroqcha joylang.
Xatoliklar konsolini ochish uchun Ctrl + Alt + C tugmalar birikmasini bosing yoki ekranning yuqori o‘ng burchagidagi belgisini bosing va menyuda Ishlab chiqish → Xatoliklar konsolini ko‘rsatish bandini tanlang. Ochilgan oynada Konsol sahifasiga kiring.
Xatoga olib keladigan harakatlarni bajaring. Xatolar sahifasida xabarlar chiqsa, oynani butun ekranga kengaytiring va tarkibini skrinshot qiling. Agar ko‘rish uchun vertikal aylantirish kerak bo‘lsa, bir nechta surat qiling.
Batafsil axborot olish uchun siz shuningdek Tarmoq sahifasidagi tarkibning skrinshotini olishingiz mumkin.
Java yoki JavaScriptni turli xil brauzerlarda qanday yoqish mumkin?
Yandex Pochta to‘g‘ri ishlashi uchun brauzeringizda Javascript vositasini yoqish zarur.
Yandex Brauzer
Google Chrome
Internet Explorer 6 va yuqorisi
Mozilla Firefox
Opera
Safari
Yandex Brauzer
- Sozlamalar menyusini oching va sahifaning pastki qismidagi Kengaytirilgan sozlamalarni ko‘rsatish havolasini bosing.
- Tarkib sozlamalari tugmasini bosing. Javascript bo‘limida barcha saytlarga JavaScriptga ruxsat berish qiymatini belgilang.
- O‘zgarishlarni saqlash uchun OK tugmasini bosing.
Google Chrome
- Sozlamalar menyusini oching va sahifaning pastki qismidagi Kengaytirilgan sozlamalarni ko‘rsatish havolasini bosing.
- Kontent sozlamalari tugmasini bosing. Javascript bo‘limida barcha saytlarga JavaScriptdan foydalanishga ruxsat berish qiymatini belgilang.
- O‘zgarishlarni saqlash uchun Tayyor tugmasini bosing.
Internet Explorer 6 va undan yuqori
- Xizmat
→ Brauzer xususiyatlari menyusini oching.
- Xavfsizlik sahifasida Internet zonasini tanlang va Boshqa tugmasini bosing.
- Faol ssenariylar va Java ilovalari ssenariylarini bajarish bandlarida Yoqish qiymatini belgilang.
- O‘zgarishlarni saqlash va Internet Explorerni qayta ishga tushirish uchun OK tugmasini bosing.
Mozilla Firefox
Mozilla Firefox 23 va undan yuqori versiyalarida JavaScriptni qo‘lda yoqishingiz shart emas — parametr standart sifatida yoqilgan.
Opera
- Opera → Sozlamalar menyusini oching.
- Javascript bo‘limidagi Saytlar sahifasida JavaScript ijrosiga ruxsat berish qiymatini belgilang.
Safari
- Ekranning yuqori o‘ng burchagidagi
belgisini bosing va Sozlamalar → Xavfsizlik menyusini oching.
- Veb-tarkib bo‘limida Javani yoqish va JavaScriptni yoqish bayroqchalarini belgilang.
«Faqat o‘qish» rejimi nimani anglatadi?
Agar Pochta bilan texnik ishlar olib borilayotgan bo‘lsa, siz Texnik ishlar olib borilmoqda xabarini ko‘rasiz. Faqat xatlarni o‘qish va yuborish sahifaning yuqori qismida (ikki panelli interfeys) yoki pastki chap burchakda (uch panelli interfeys) mumkin.
Texnik ishlar olib borilayotgan paytda pochta qutisida faqat xatlarni yuborish yoki allaqachon qabul qilinganlarini ko‘rish mumkin. Siz biron bir o‘zgartirish kirita olmaysiz (masalan, xatlarni boshqa jildlarga o‘tkazish yoki pochta qutisi sozlamalarini o‘zgartirish).
«Faqat o‘qish» rejimida pochta qutisining ahamiyatsiz holati ko‘rsatilishi mumkin. Agar siz xat olgan yoki yuborgan bo‘lsangiz, u ishlarning oxirigacha xatlar ro‘yxatida ko‘rinmaydi.
Texnik ish tugagandan keyin qutidagi ma’lumotlar yangilanadi — ish paytida kelgan va yuborilgan barcha xatlarni ko‘rasiz.
Yuboruvchilarning rasmlarini qanday o‘chirish mumkin?
Agar xatlar ro‘yxatining har bir satrida yuboruvchilarning rasmlarini ko‘rishni xohlamasangiz, Sozlamalar → Boshqa parametrlar menyusini oching, yuboruvchilar rasmlarini ko‘rsatish parametrini o‘chiring va o‘zgarishlarni saqlang.
Nima uchun tizimga kirishda nazorat raqamlarini kiritish kerak?
Pochta qutisiga kirishda nazorat raqamlari quyidagi hollarda paydo bo‘ladi:
- Xato login yoki parol ketma-ket bir necha marta kiritildi. Kiritilgan ma’lumotlarning to‘g‘riligini tekshiring. Agar siz Opera brauzerida pochta dasturini yoki o‘rnatilgan pochta mijozini ishlatsangiz, ma’lumotlarning to‘g‘ri kiritilganligiga ishonch hosil qiling.
- Agar sizning mahalliy tarmoq sozlamalari bir nechta foydalanuvchilarga bitta tarmoq manzilini olishga imkon bersa, Yandex ularni bitta tashrif buyuruvchi sifatida belgilaydi. Bunday holda, agar sizning tarmog‘ingizning boshqa foydalanuvchilari Yandexga kira olmagan bo‘lsa, tekshirish raqamlari paydo bo‘lishi mumkin. Muammoni hal qilish uchun tarmoq administratoriga murojaat qiling.
- Sizning pochta qutingizdan juda ko‘p bir xil turdagi xabarlar yuborilgan — tizimimiz sizning hisobingizni shubhali deb hisoblagan. Batafsil axborot olish uchun “Xat spamga o‘xshagani sababli yuborilmaydi” bo‘limiga qarang.
Shuningdek, kompyuteringizni viruslarga qarshi tekshirish tavsiya etiladi — ayrim zararli dasturlar parolni avtomatik ravishda aniqlash uchun ishlatiladi.