Texnik qoʻllanma

Xatning xususiyatlarini qanday ko‘rish mumkin?

Standart holatda foydalanuvchining pochta qutisida faqat xabarning asosiy qismi va sarlavhasi ko‘rsatiladi — Kimdan, (From), Kimga (To), Sana (Date) va Mavzu (Subject) maydonchalari.

Xat xususiyatlarida xat haqida batafsil xizmat axboroti chiqishi mumkin:

  • xabar yuborilishi va yetkazilishining aniq vaqti;
  • kodlash;
  • xabar turi;
  • yuboruvchi serveridan oluvchinikiga xabarning harakatlanish yo‘li;
  • xat qabul qilingan protokol.

Xatning xususiyatlaridan olingan axborotlar spamga qarshi kurashishda yoki qutingizdagi texnik muammolarni hal qilishda yordam beradi.

Yandex Pochtadagi xatning parametrlarini ko‘rish uchun xatni o‘qish sahifasidagi tugmasini, keyin Xat parametrlari tugmasini bosing.

Shuningdek, siz xatning xususiyatlarini siz foydalanadigan har qanday pochta dasturida yoki boshqa pochta xizmatlarida ko‘rishingiz mumkin.

Xat xususiyatlarini pochta dasturlarida ko‘rish

Microsoft Outlook 2010 va undan yuqori
  1. Xatni dasturning alohida oynasida oching, buning uchun harflar ro‘yxatida uni ikki marta bosing.
  2. Tasmada belgisini bosing, u Teglar bo‘limida.
Microsoft Outlook 2007 va undan quyi

Xatga sichqonchaning o‘ng tugmasini bosing Xatning parametrlari bandini tanlang.

Outlook Express

Maktubga sichqonchaning o‘ng tugmasini bosing va Xususiyatlar bandini tanlang. Batafsil sahifasiga kiring va matnni nusxa oling.

Mozilla Thunderbird

Xatni oching va Boshqa amallarManbani ko‘rsatish tugmasini bosing.

The Bat!

Xatni sichqonchaning o‘ng tugmasi bilan bosing va MaxsusXatning manba matni bandini tanlang.

Apple Mail

Xatni ro‘yxatda belgilang va Ko‘rinishXabarUzun mavzular menyusiga o‘ting.

Boshqa pochta xizmatlarida xat xususiyatlarini ko‘rish

Gmail

Xatni oching va qo‘shimcha menyuda Yana Aslini ko‘rsatish bandini tanlang.

Mail.ru

Xatni oching va Yana qo‘shimcha menyusida Ishchi mavzular bandini tanlang.

QIP.ru (pochta.ru)

Xatni oching va Yana qo‘shimcha menyusida Xatning manba matni bandini tanlang.

Rambler

Xatni oching va tugmasini bosing.

Ukr.Net

Xatni oching va Yana qo‘shimcha menyusida Xat yuklash bandini tanlang.

Outlook.com

Agar siz Outlook.com, Hotmail yoki Live.comdan foydalanayotgan bo‘lsangiz, xabarni oching va menyuda Harakatlar Dastlabki manbani ko‘rish bandini tanlang.

Yahoo

Xatni oching va menyuda Harakatlar To‘liq sarlavha bandini tanlang.

Xatning asl nusxasini qanday yuklab olish mumkin?

O‘z brauzeringizni tanlang:

Yandex Brauzer

Xatning xususiyatlarini oching va brauzerning manzil satrida Saqlash ni bosing.

Google Chrome

Xatning xususiyatlarini oching va brauzerning manzil satrida Saqlash ni bosing.

Mozilla Firefox

Xat xususiyatlarini oching, sahifaning istalgan joyida sichqonchaning o‘ng tugmachasini bosing va Saqlash tugmasini tanlang.

Internet Explorer
  1. Xat xususiyatlarinini oching.
  2. Sahifaning istalgan joyiga sichqonchaning o‘ng tugmasi bilan bosing va Hammasini ajratishni tanlang.
  3. Ajratilgan matnda sichqonchaning o‘ng tugmasini bosing Nusxalash bandini tanlang.
  4. Yondaftar dasturini oching va nusxalangan matnni unga joylang
  5. Menyuning FaylQanday saqlash bandini bosing.
  6. Fayl nomi maydonchasida yandex_email.eml deb kiriting.
  7. Fayl turi maydonchasida Barcha fayllar bandini tanlang.
  8. Saqlashni bosing.
Edge
  1. Xat xususiyatlarinini oching.
  2. Sahifaning istalgan joyiga sichqonchaning o‘ng tugmasi bilan bosing va Hammasini ajratishni tanlang.
  3. Ajratilgan matnda sichqonchaning o‘ng tugmasini bosing Nusxalash bandini tanlang.
  4. Yondaftar dasturini oching va nusxalangan matnni unga joylang
  5. Menyuning FaylQanday saqlash bandini bosing.
  6. Fayl nomi maydonchasida yandex_email.eml deb kiriting.
  7. Fayl turi maydonchasida Barcha fayllar bandini tanlang.
  8. Saqlashni bosing.
Safari
  1. Xat xususiyatlarinini oching.
  2. Sahifaning istalgan joyiga sichqonchaning o‘ng tugmachasini bosing va Sahifani saqlash olishni tanlang.
  3. Format maydonchasida Sahifa dasturiy kodini tanlang.
  4. Saqlashni bosing.
  5. Oddiy matnni saqlash qalqib chiquvchi oynasida Kiritilmasin bandini bosing.

Xatning manzilini qanday nusxalash kerak?

  1. Xatni oching.
  2. Brauzerning manzil satrida manzilni belgilang.
  3. Ajratilgan matnda sichqonchaning o‘ng tugmasini bosing Nusxalash bandini tanlang. Nusxalangan manzilni yordam xizmati uchun xatga kiritish mumkin — bu sizning qutingizdagi texnik muammolarni hal qilishga yordam beradi.

Skrinshotni qanday qilish kerak?

Skrinshot (ing. Screenshot) — bu standart vositalar yoki maxsus dastur yordamida olinadigan kompyuter yoki mobil qurilmangizning ekran suratidir.

Skrinshotlar yaratish usullari haqida Qanday qilib skrinshot qilish kerak maqolasida axborot olishingiz mumkin.

Turli xil brauzerlarda mailto havolasiga ishlov berishni qanday sozlash mumkin?

Mailto havolalari — bu elektron pochta manzili havolalari, ulardan o‘tganingizda pochta dasturi ochiladi. Yandex Pochtada xat yaratish sahifasiga o‘tish uchun brauzeringizda mailto protokolini qayta ishlashni sozlang.

Yandex Brauzer
Mozilla Firefox
Google Chrome

Yandex Brauzer

Yandex Pochta protokolni qayta ishlash vositasini tayinlashni o‘zi taklif qiladi:

  1. Yandex Pochtaga hisobingiz bilan kiring.
  2. Aqlli satrning o‘ng tomonidag  belgisini bosing.
  3. Almashtiruvchini Ruxsat berish holatiga o‘zgartiring.
  4. Tayyor tugmasini bosing.

Agar Yandex Pochta tugmasi** plaginini** yoqsangiz, pochta havolalari Yandex.Pochtada ochiladi.

Qo‘shimchalarni yoqish uchun:

  1. Qo‘shimcha tugmasini bosing.
  2. Yandex Xizmatlari bo‘limida Pochta qo‘shimchasini yoqing.

Agar sahifa sarlavhasida  belgisi paydo bo‘lmasa, Yandex Pochtani qayta ishlovchi qilib tayinlang:

  1. Yandex.Pochta sahifasiga o‘ting.

  2. JavaScript konsolini ochish uchun Ctrl + Shift + J tugmalarini bosing.

  3. Konsolga quyidagi buyruqni kiriting va Enter tugmasini bosing:

  4. Ochilgan dialog oynasida ruxsat berish tugmasini bosing.

Sharh

Siz JavaScript konsolini  belgisi yordamida yoki Ctrl + Shift + J (Windowsda) yoki + + J (macOSda) tugmalarini bosib yopishingiz mumkin.

Mozilla Firefox

  1. Sozlamalar tugmasini bosing.
  2. Ilovamailto bandini tanlang.
  3. O‘ng qismida, Yandex.Pochtadan foydalanish ni tanlang.

Google Chrome

  1. Yandex.Pochta sahifasiga o‘ting.
  2. Manzil satrida belgisini bosing.
  3. Ruxsat berishTayyor bandini tanlang.
  1. Sozlamalar tugmasini bosing.
  2. Qo‘shimcha sozlamalarni ko‘rsatish bandini tanlang.
  3. Shaxsiy ma’lumotlar qismida Kontent sozlamalari tugmasini bosing.
  4. Ishlov beruvchilar qismida Protokol ishlov beruvchilarini o‘rnatish uchun so‘rovlarga ruxsat berish bandini tanlang.
  5. Ishlov beruvchilarni sozlash tugmasini bosing.
  6. Mailto protokoli uchun mail.yandex.ru bandini tanlang.

Xatoliklar konsolidan xabarni qanday nusxalash kerak?

Xatoliklar konsolidan olingan ma’lumotlar, ishlatilayotgan dasturlarning (brauzerlar, kengaytmalar va qo‘shimchalar, xavfsizlik devori yoki antivirus va boshqalar) ziddiyatlari natijasida kelib chiqadigan pochta qutisidagi texnik muammolarni hal qilishga yordam beradi.

Chromium brauzerlari (Yandex Browser, Google Chrome)

Xatoliklar konsolini ochish uchun

  1. Ctrl + Shift + I tugmalarini birga bosing yoki menyuda VositalarDasturchi vositalari bandini tanlang.
  2. Console sahifasiga kiring.
  3. Filter Errors menyusiga kiring.

Xatoga olib keladigan harakatlarni bajaring. Agar Errors sahifasida xabarlar chiqsa, oynani butun ekranga kengaytiring va tarkibini skrinshot qiling. Agar ko‘rish uchun vertikal aylantirish kerak bo‘lsa, bir nechta surat qiling.

Bundan tashqari, qo‘shimcha axborot olish uchun Network sahifasidagi tarkibni skrinshot qilishingiz mumkin.

Internet Explorer 8 va undan yuqori

Xato konsolini ochish uchun:

  1. F12 tugmasini bosing yoki menyudan Ishlab chiqaruvchi vositalari bandini tanlang.
  2. Konsol sahifasiga kiring.
  3. Konsolning istalgan joyida sichqonchaning o‘ng tugmachasini bosing va Ogohlantirishlar, Xabarlar va Jurnal parametrlarini o‘chiring — faqat Xatolarni qoldiring.

Xatoga olib keladigan harakatlarni bajaring. Agar konsolda xatlar paydo bo‘lsa, o‘ng ustunning istalgan joyida sichqonchaning o‘ng tugmachasini bosing va Barchasini nusxalash bandini tanlang.

Mozilla Firefox

Xatoliklar konsolini ochish uchun Ctrl + Shift + J tugmalar birikmasini bosing yoki yuqori o‘ng burchakdagi tugmasini bosing va menyuda Veb-ishlab chiqishBrauzer konsoli bandini tanlang. Xatolar xususiyati barcha yorliqlarda belgilanganiga ishonch hosil qiling — har bir yorliqdagi belgisini bosing.

Diqqat

Agar siz belgisi ustiga emas, yorliqning nomini bossangiz, xatolarni tekshirishni faolsizlantirasiz. Tekshirish yoqilganiga ishonch hosil qiling (yorliq ko‘k rang bilan ajratilgan).

Xatoga olib keladigan harakatlarni bajaring. Agar konsol oynasida xabarlar chiqsa, oynani butun ekranga kengaytiring va tarkibning skrinshotini oling. Agar ko‘rish uchun vertikal aylantirish kerak bo‘lsa, bir nechta surat qiling.

Opera

Xatoliklar konsolini faollashtiring. Buning uchun yuqori chap burchakdagi Opera tugmasini bosing va Boshqa vositalarIshlab chiqaruvchi vositalari bandini tanlang.

Xato konsolini ochish uchun Ctrl + Shift + I tugmalar birikmasini bosing yoki menyudagi Ishlab chiqaruvchi vositalariVeb-inspektor bandini tanlang. Ochilgan oynada Konsol sahifasiga kiring.

Xatoliklar konsolini ochish uchun

  1. Ctrl + Shift + I tugmalar birikmasini bosing yoki menyudagi Ishlab chiqaruvchi vositalariVeb-inspektor bandini tanlang.
  2. Console sahifasiga kiring.
  3. Filter Errors menyusiga kiring.

Xatoga olib keladigan harakatlarni bajaring. Agar Errors sahifasida xabarlar chiqsa, oynani butun ekranga kengaytiring va tarkibini skrinshot qiling. Agar ko‘rish uchun vertikal aylantirish kerak bo‘lsa, bir nechta surat qiling.

Safari

Xatoliklar konsolini faollashtiring. Buni amalga oshirish uchun ekranning yuqori o‘ng burchagidagi belgisini bosing, SozlamalarQo‘shimcha menyusini oching va menyu satrida “Ishlab chiqishni” menyusini ko‘rsatish bayroqcha joylang.

Xatoliklar konsolini ochish uchun Ctrl + Alt + C tugmalar birikmasini bosing yoki ekranning yuqori o‘ng burchagidagi belgisini bosing va menyuda Ishlab chiqishXatoliklar konsolini ko‘rsatish bandini tanlang. Ochilgan oynada Konsol sahifasiga kiring.

Xatoga olib keladigan harakatlarni bajaring. Xatolar sahifasida xabarlar chiqsa, oynani butun ekranga kengaytiring va tarkibini skrinshot qiling. Agar ko‘rish uchun vertikal aylantirish kerak bo‘lsa, bir nechta surat qiling.

Batafsil axborot olish uchun siz shuningdek Tarmoq sahifasidagi tarkibning skrinshotini olishingiz mumkin.

Java yoki JavaScriptni turli xil brauzerlarda qanday yoqish mumkin?

Yandex Pochta to‘g‘ri ishlashi uchun brauzeringizda Javascript vositasini yoqish zarur.

Yandex Brauzer
Google Chrome
Internet Explorer 6 va yuqorisi
Mozilla Firefox
Opera
Safari

Yandex Brauzer

  1. Sozlamalar menyusini oching va sahifaning pastki qismidagi Kengaytirilgan sozlamalarni ko‘rsatish havolasini bosing.
  2. Tarkib sozlamalari tugmasini bosing. Javascript bo‘limida barcha saytlarga JavaScriptga ruxsat berish qiymatini belgilang.
  3. O‘zgarishlarni saqlash uchun OK tugmasini bosing.

Google Chrome

  1. Sozlamalar menyusini oching va sahifaning pastki qismidagi Kengaytirilgan sozlamalarni ko‘rsatish havolasini bosing.
  2. Kontent sozlamalari tugmasini bosing. Javascript bo‘limida barcha saytlarga JavaScriptdan foydalanishga ruxsat berish qiymatini belgilang.
  3. O‘zgarishlarni saqlash uchun Tayyor tugmasini bosing.

Internet Explorer 6 va undan yuqori

  1. Xizmat Brauzer xususiyatlari menyusini oching.
  2. Xavfsizlik sahifasida Internet zonasini tanlang va Boshqa tugmasini bosing.
  3. Faol ssenariylar va Java ilovalari ssenariylarini bajarish bandlarida Yoqish qiymatini belgilang.
  4. O‘zgarishlarni saqlash va Internet Explorerni qayta ishga tushirish uchun OK tugmasini bosing.

Mozilla Firefox

Mozilla Firefox 23 va undan yuqori versiyalarida JavaScriptni qo‘lda yoqishingiz shart emas — parametr standart sifatida yoqilgan.

Opera

  1. OperaSozlamalar menyusini oching.
  2. Javascript bo‘limidagi Saytlar sahifasida JavaScript ijrosiga ruxsat berish qiymatini belgilang.

Safari

  1. Ekranning yuqori o‘ng burchagidagi belgisini bosing va SozlamalarXavfsizlik menyusini oching.
  2. Veb-tarkib bo‘limida Javani yoqish va JavaScriptni yoqish bayroqchalarini belgilang.

«Faqat o‘qish» rejimi nimani anglatadi?

Agar Pochta bilan texnik ishlar olib borilayotgan bo‘lsa, siz Texnik ishlar olib borilmoqda xabarini ko‘rasiz. Faqat xatlarni o‘qish va yuborish sahifaning yuqori qismida (ikki panelli interfeys) yoki pastki chap burchakda (uch panelli interfeys) mumkin.

Texnik ishlar olib borilayotgan paytda pochta qutisida faqat xatlarni yuborish yoki allaqachon qabul qilinganlarini ko‘rish mumkin. Siz biron bir o‘zgartirish kirita olmaysiz (masalan, xatlarni boshqa jildlarga o‘tkazish yoki pochta qutisi sozlamalarini o‘zgartirish).

«Faqat o‘qish» rejimida pochta qutisining ahamiyatsiz holati ko‘rsatilishi mumkin. Agar siz xat olgan yoki yuborgan bo‘lsangiz, u ishlarning oxirigacha xatlar ro‘yxatida ko‘rinmaydi.

Texnik ish tugagandan keyin qutidagi ma’lumotlar yangilanadi — ish paytida kelgan va yuborilgan barcha xatlarni ko‘rasiz.

Yuboruvchilarning rasmlarini qanday o‘chirish mumkin?

Agar xatlar ro‘yxatining har bir satrida yuboruvchilarning rasmlarini ko‘rishni xohlamasangiz, Sozlamalar Boshqa parametrlar menyusini oching, yuboruvchilar rasmlarini ko‘rsatish parametrini o‘chiring va o‘zgarishlarni saqlang.

Nima uchun tizimga kirishda nazorat raqamlarini kiritish kerak?

Pochta qutisiga kirishda nazorat raqamlari quyidagi hollarda paydo bo‘ladi:

  1. Xato login yoki parol ketma-ket bir necha marta kiritildi. Kiritilgan ma’lumotlarning to‘g‘riligini tekshiring. Agar siz Opera brauzerida pochta dasturini yoki o‘rnatilgan pochta mijozini ishlatsangiz, ma’lumotlarning to‘g‘ri kiritilganligiga ishonch hosil qiling.
  2. Agar sizning mahalliy tarmoq sozlamalari bir nechta foydalanuvchilarga bitta tarmoq manzilini olishga imkon bersa, Yandex ularni bitta tashrif buyuruvchi sifatida belgilaydi. Bunday holda, agar sizning tarmog‘ingizning boshqa foydalanuvchilari Yandexga kira olmagan bo‘lsa, tekshirish raqamlari paydo bo‘lishi mumkin. Muammoni hal qilish uchun tarmoq administratoriga murojaat qiling.
  3. Sizning pochta qutingizdan juda ko‘p bir xil turdagi xabarlar yuborilgan — tizimimiz sizning hisobingizni shubhali deb hisoblagan. Batafsil axborot olish uchun “Xat spamga o‘xshagani sababli yuborilmaydi” bo‘limiga qarang.

Shuningdek, kompyuteringizni viruslarga qarshi tekshirish tavsiya etiladi — ayrim zararli dasturlar parolni avtomatik ravishda aniqlash uchun ishlatiladi.