Xatlarni qabul qilish va o‘qish
Xatni ochish uchun uning mavzusi va mazmuni yozilgan qatorni bosing.
Xatlarda standart amallar bilan birgalikda (javob berish, qayta yuborish, o‘chirish, spam deb belgilash va boshqalar), siz xatni tarjima qilishingiz, uning xususiyatlarini ko‘rishingiz yoki ushbu xabar uchun ishlov berish qoidasini yaratishingiz mumkin.
Tez javob berish yoki xatni qayta uzatish
Siz xatni o‘qish sahifasidan darhol xat muallifiga yoki yozishmalarning barcha ishtirokchilariga javob yozishingiz mumkin.
Agar siz faqat ayrim suhbatdoshlar bilan javob bermoqchi bo‘lsangiz, Javob berish ni bosing, keyin
Xatni yuborish uchun sahifaning yuqorisida Yuborish havolasini bosing.
Taqvimda vodea yaratish
Taqvimda tadbir yaratish uchun xatni oching va o‘ng yuqori burchakdagi taqvim belgisini bosing.

Tadbir yaratish uchun to‘liq shakl ochiladi va barcha suhbatdoshlar avtomatik ravishda Ishtirokchilar maydoniga qo‘shiladi.
Sharh
Tarqatmalardan tashqari barcha xatlar uchun mavjud.
Xatni keyinga qoldirish
Agar xatni olgan boʻlsangiz, ammo u bilan hozirning oʻzida tanishish yoki javob berish imkoningiz boʻlmasa, uni qulayroq vaqtga qoldiring. Buning uchun o‘qish oynasida yuqoridagi panelda Keyinroq eslatish tugmasini bosing.
Kechiktirilgan o‘qishni sozlash uchun:
Yuqoridagi panelda
→ Keyinroq eslatish tugmasini bosing va xatga qaytish vaqtini tanlang.
Xatni belgilang, yuboruvchining ismi chap tomonida belgi qo‘ying. Yuqoridagi panelda Keyinroq eslatish tugmasini bosing va xatga qaytish vaqtini tanlang.
Belgilangan muddatga qadar xat alohida jildda saqlanadi.
Xatni kechiktirgan vaqt kelishi bilan, u asl jildga qaytadi va ro‘yxatning boshiga mahkamlanadi. Qatorning oʻng tomonida eslatma vaqti bilan qoldirilgan xat belgisi paydo boʻladi.
Agar xatni muddatidan ertaroq oʻqisangiz, eslatmani oʻchirib qoʻyishingiz mumkin. Buning uchun o‘qish oynasida xatning sarlavhasi ostida yoki yuqoridagi panelda Eslatmani o‘chirish tugmasini bosing. Xat asl jildga qaytadi.
Biriktirmalarni ko‘rish
Ayrim biriktirmalarni qo‘shimcha dasturlarni o‘rnatmasdan, Pochtaning veb-interfeysida ochishingiz mumkin. Fayllarning quyidagi formatlaridan foydalanish mumkin:
- hujjatlar —
DOC/DOCX,XLS/XLSX,PPT/PPTX,ODT,ODS,ODP,CSV,RTF,TXT,PDF; - tasvirlar —
JPG,PNG,GIF,BMP,TIFF,EPS,PSD,CDR,AI; - arxivlar —
ZIP,RAR,TAR.
Agar xatda biriktirma bo‘lsa, xatlar ro‘yxatida u miniatyura yoki
belgisi shaklida ko‘rsatiladi.
Biriktirma rasmchasini o‘chirish uchun:
- O‘ng yuqori burchakda
→ Barcha sozlamalar belgisini bosing. - Interfeys bandini tanlang.
- Xatlar ro‘yxatida biriktirmani ko‘rsatish xususiyatini o‘chiring.
Siz ilovani ko‘rishingiz, Diskka saqlashingiz yoki xat sahifasidan biriktirmani yuklab olishingiz mumkin:
Hujjat va arxivlarni ko‘rib chiqish
Hujjat yoki arxivni ko‘rib chiqish uchun kerakli faylni tanlang va Ko‘rib chiqish tugmasini bosing. Fayl yangi oynada ochiladi.
Tasvirni ko‘rib chiqish
Biriktirmadagi rasmlar rasmcha ko‘rinishida aks ettiriladi. Tasvirni ko‘rib chiqish rejimida ochish uchun rasmcha ustiga sichqonchaning o‘ng tugmasi bilan bosing.
Ko‘rish rejimidan chiqish uchun o‘ng yuqori burchakda
Zanjirdagi xatlarni koʻrish
Mavzular asosida guruhlashni yoqing, va xatlar zanjirga birlashtiriladi. Xat satrini bosib zanjirdagi har qanday xatni ko‘rishingiz mumkin. Tafsilotlar uchun Xatlarni mavzusiga qarab guruhlash boʻlimida tanishing.
Xatlarni qabul qilish va ko‘rishga aloqador muammolar
Ushbu qo‘llanma xatlarni qabul qilish va ko‘rishga aloqador muammolarni hal qilishga yordam beradi. Ishni boshlashdan oldin tavsiyalarni bajarish uchun Yandex.Pochtani yangi varaqda oching.
Muammoni tanlang:
Kimlarning xatlari kelmayotganiga oydinlik kiriting?
Yuboruvchining pochta manzili qora roʻyxatga tushmaganini tekshiring. Agar pochta manzili qora ro‘yxatda bo‘lsa, uni u yerdan o‘chiring. Yuboruvchidan manzilingizni to‘g‘ri yozganligini so‘rang. Keyin yuboruvchidan xatni yana so‘rang.
Kiruvchi qutisida baribir yangi xatlar yo‘q
Xatni pochta qutingizning barcha jildlarida qidirib ko‘ring.
Xatlarni qayta ishlash qoidalarida bunday xatlarni o‘chirib tashlaydigan qoidalar mavjud emasligiga ishonch hosil qiling. Agar bunday qoida mavjud bo‘lsa, uni o‘chiring.
Xatni ajrating va Spam emas! tugmasini bosing — xat Kiruvchi jildiga ko‘chiriladi. Keyin xatlarni qayta ishlash qoidalarini oching va yuboruvchining pochta manzilini oq ro‘yxatga kiriting. Oq ro‘yxatda ko‘rsatilgan manzillardan kelgan barcha xabarlar Spam jildiga tushmaydi.
Xatlarni qayta ishlash qoidalarida bunday xatlarni ushbu jildga ko‘chiradigan qoida mavjud emasligiga ishonch hosil qiling. Agar bunday qoida mavjud bo‘lsa, uni o‘chiring.
Xat kelishi kerak bo‘lgan saytdagi manzilni to‘g‘ri kiritganingizni tekshiring. Keyin saytning yordam xizmati bilan bog‘laning va xatni qayta so‘rang.
Kiruvchi qutisida baribir yangi xatlar yo‘q
Xatni pochta qutingizning barcha jildlarida qidirib ko‘ring.
Xatlar quyidagi sabablarga ko‘ra o‘chirilishi yoki ko‘chirilishi mumkin:
Xatlarni o‘chiradigan yoki siljitadigan qoida sozlangan
-
Xatlar bilan ishlash qoidalarida kiruvchi xabarlarni o‘chirish yoki boshqa jildlarga ko‘chirishga sozlangan qoidalar yo‘qligiga ishonch hosil qiling. Agar ular mavjud bo‘lsa, ularni bir muncha vaqt faolsizlantirishga harakat qiling va xatlar Kiruvchi xabarlar jildiga kelishini tekshiring.
Agar bunday qoida mavjud bo‘lsa va siz uni yaratmaganingizni eslasangiz, unda qoida avtomatik ravishda yaratilgan. Bu, agar xatni boshqa jildga ko‘chirsangiz va undan keyin “Bunday xatlar jildga ko‘chirilsinmi?” xabariga “Ha” deb javob bersangiz sodir bo‘ladi.
Yuboruvchi o‘chirilgan tarqatmalar ro‘yxatiga kiritilgan
- O‘chirilganlar jildiga tarqatmalardan xatlar tushadi, ular tarqatmalarni boshqarish orqali o‘chirilgan. Sozlamalarda Xabarnomalarni boshqarish bo‘limni tanlang, O‘chirilganlar yorlig‘iga o‘ting va kerakli yuboruvchi bor-yo‘qligini tekshiring. Yuboruvchidan xatlar yana Kiruvchilar qutisiga kelishi uchun tarqatmani belgilang va Bu yuboruvchidan xatlar olish tugmasini bosing.
Xatni ajrating va Spam emas! tugmasini bosing — xat Kiruvchi jildiga ko‘chiriladi. Keyin xatlarni qayta ishlash qoidalarini oching va sayt pochta manzilini oq ro‘yxatga kiriting. Oq ro‘yxatda ko‘rsatilgan manzillardan kelgan barcha xabarlar Spam jildiga tushmaydi.
Reklama tarqatmalari va ijtimoiy tarmoqlardan kelgan bildirishnomalar odatiy ravishda maxsus tizim jildlariga tushishi mumkin. Shu bilan birga, xatlar hech qayerda takrorlanmaydi. Bu variantni Yandex Pochta sozlamalarida faolsizlantirishingiz mumkin.
Xatlarni qayta ishlash qoidalarida bunday xatlarni ushbu jildga ko‘chiradigan qoida mavjud emasligiga ishonch hosil qiling. Agar bunday qoida mavjud bo‘lsa, uni o‘chiring.
Xatlar quyidagi sabablarga koʻra yetib bormasligi mumkin:
Pochta qutingiz toʻlgan
- Yandex Pochtada roʻyxatdan oʻtish paytida sizga xatlarni saqlash uchun 10 GB joy beriladi. Pochta qutisi toʻlgani sari unda 200 MBdan kamroq joy qolsa, mavjud hajm avtomatik ravishda 1 GBga oshadi, bunda faqat Pochta veb-interfeysiga muntazam kirish talab etiladi. Agar bunday qilinmasa, quti toʻlib ketishi mumkin va yangi xatlar qabul qilinmaydi. Muammoni hal qilish uchun brauzerda Yandex Pochtaning toʻliq variantini oching va hisobingizga kiring.
Yangi tarqatmalarni tasdiqlash yoqilgan
- Yangi tarqatmalarni tasdiqlash agar siz qabul qilishga maxsus ruxsat bermagan boʻlsangiz, tarqatmalarni bloklaydi. Sozlamalarda Tarqatmalarni boshqarish boʻlimini tanlang, Yangi varagʻiga kiring va u yerda kerakli tarqatma mavjudligini tekshiring. Agar boʻlmasa, Oʻchirilgan varagʻini tekshiring: tarqatma avvalroq u yerga tushgan boʻlishi mumkin.
Yuboruvchida texnik muammolar
- Maktub kelishi kerak bo‘lgan sayt administratsiyasiga murojaat qiling. Xat saytning pochta serverlaridagi texnik muammolar, aloqa kanallaridagi ortiqcha yuklanish va hokazo tufayli yetkazilmagan boʻlishi mumkin.
Ehtimol, bunga quyidagilar sabab bo‘lishi mumkin:
Brauzer sahifani xato ko‘rsatyapti
-
Trafik sarfini kamaytirish uchun brauzer tashrif buyurilgan sahifalarning nusxalarini keshda saqlaydi. Sahifalarni qayta ko‘rib chiqayotganingizda brauzer ularning ma’lumotlarini xotiradan yuklay oladi. Masalan, brauzer kiruvchi xatlar sahifasini xotiradan yuklasa, siz yangi xatlar uchun hisoblagichning ahamiyatsiz qiymatini ko‘rasiz.
Internetdan majburan yuklab olish uchun sahifani yangilang. Muammo bartaraf etilmasa, brauzer keshini tozalang va barcha cookie fayllarni o‘chirib tashlang.
Kengaytma Yandex Pochtani bloklamoqda
- Brauzerdagi qo‘shimchalar va kengaytmalar sababli pochta xato ishlashi mumkin. Buni tekshirish uchun ularni vaqtinchalik faolsizlatiring. Agar Pochta reklama bloklovchisi yoki antivirus kengaytmasi sababli xato ishlayotgan bo‘lsa, Pochta sahifasini ushbu kengaytma istisnolariga kiriting.
Siz eski brauzerdan foydalanmoqdasiz
- Eskirgan brauzerda sahifalarni tez va qulay ravishda yuklash uchun foydalaniladigan texnologiyalar ishlamasligi mumkin. Brauzeringizni oxirgi versiyaga brauzeringizni oxirgi versiyaga yangilang.
Ehtimol, bunga quyidagilar sabab bo‘lishi mumkin:
Brauzer sahifani xato ko‘rsatyapti
-
Trafik sarfini kamaytirish uchun brauzer tashrif buyurilgan sahifalarning nusxalarini keshda saqlaydi. Sahifalarni qayta ko‘rib chiqayotganingizda brauzer ularning ma’lumotlarini xotiradan yuklay oladi. Masalan, brauzer kiruvchi xatlar sahifasini xotiradan yuklasa, siz yangi xatlar uchun hisoblagichning ahamiyatsiz qiymatini ko‘rasiz.
Internetdan majburan yuklab olish uchun sahifani yangilang. Muammo bartaraf etilmasa, brauzer keshini tozalang va barcha cookie fayllarni o‘chirib tashlang.
Kengaytma Yandex Pochtani bloklamoqda
- Brauzerdagi qo‘shimchalar va kengaytmalar sababli pochta xato ishlashi mumkin. Buni tekshirish uchun ularni vaqtinchalik faolsizlatiring. Agar Pochta reklama bloklovchisi yoki antivirus kengaytmasi sababli xato ishlayotgan bo‘lsa, Pochta sahifasini ushbu kengaytma istisnolariga kiriting.
Siz eski brauzerdan foydalanmoqdasiz
- Eskirgan brauzerda sahifalarni tez va qulay ravishda yuklash uchun foydalaniladigan texnologiyalar ishlamasligi mumkin. Brauzeringizni oxirgi versiyaga brauzeringizni oxirgi versiyaga yangilang.
Ushbu xatlarning Kimga maydonchasida qaysi manzil ko‘rsatilganini aniqlashitiring?
Agar sizning manzilingiz chiziqcha bilan yozilgan bo‘lsa, ammo unga nuqtali manzildan xatlar kelsa yoki aksi bo‘lsa, ular birovning emas, balki sizning xatlaringizdir.
Yandex Pochta nuqta va chiziqcha bilan yozilgan manzillarni teng ahamiyatli deb hisoblaydi. Ular har doim bitta manzilga tegishli. Ya’ni, agar siz my-address@example.uz manzilini ro‘yxatdan o‘tkazgan bo‘lsangiz, siz my.address@example.uz manziliga xatlar yuborishingiz va qabul qilishingiz mumkin. Boshqa hech kim bu ikkita manzilni ishlata olmaydi.
Agar sizning manzilingiz kichik harf bilan yozilgan bo‘lsa, ammo unga katta harfli manzildan xatlar kelsa yoki aksi bo‘lsa, ular birovning emas, balki sizning xatlaringizdir.
Yandex Pochta kichik va katta harflar bilan yozilgan manzillarni teng ahamiyatli deb hisoblaydi. Ular har doim bitta manzilga tegishli. Ya’ni, agar siz my.address@example.uz manzilini ro‘yxatdan o‘tkazgan bo‘lsangiz, siz My.address@example.uz manziliga xatlar yuborishingiz va qabul qilishingiz mumkin. Boshqa hech kim bu ikkita manzilni ishlata olmaydi.
Agar sizga notanish manzildan xatlar kelsa, sabablari quyidagicha bo‘lishi mumkin:
Oluvchining manzilini ko‘rsatishdagi yuboruvchining xatosi
- Agar siz notanish yuboruvchidan xat olgan bo‘lsangiz, ehtimol, yuboruvchi oluvchining manzilini ko‘rsatishda xato qilgan bo‘lishi mumkin. Siz xato haqida yuboruvchiga xabar berishingiz yoki bunday xatni e’tiborsiz qoldirishingiz mumkin.
Saytdan ro‘yxatdan o‘tayotganda manzilingizni kontakt sifatida ko‘rsatgan
-
Ayrim saytlarda siz elektron pochtani tasdiqlamasdan ro‘yxatdan o‘tishingiz mumkin, shuning uchun odamlar ro‘yxatdan o‘tish paytida boshqa birovning elektron pochta manzilini ko‘rsatishi mumkin. Ushbu odam sizning manzilingizni saytda ko‘rsatganiga qaramay, u sizning pochta qutingizdan foydalana olmaydi. Agar siz ushbu saytdan xat olishni istamasangiz:
- Bu xatlarning yuboruvchisi manzilini qora ro‘yxatga kiriting.
- Sayt administratsiyasi bilan bog‘laning va sizning manzilingiz saytda xato ko‘rsatilganini xabar qiling.
Agar siz tanish yuboruvchidan siznikiga emas, balki boshqa birovning manziliga yuborilgan xat olgan bo‘lsangiz, ehtimol sizning manzilingiz Yashirin nusxa maydonchasida ko‘rsatilgan. Bunday xatlar aynan siz uchun bo‘lishi mumkin. Boshqa aloqa kanali orqali yuboruvchiga murojaat qiling va ushbu xatning to‘g‘riligini tekshiring.
Ayrim hollarda boshqa pochta qutisida sizning manzilingizga uzatish sozlangan bo‘lsa, bu sodir bo‘lishi mumkin. Agar uzatishni siz o‘rnatmagan bo‘lsangiz, xatlarni pochta qutisi joylashgan xizmat administratsiyasiga murojaat qiling va uning xususiyatlariga ega xat nusxasini ilova qiling.
Agar siz notanish yuboruvchidan birovning manziliga yuborilgan xat olgan bo‘lsangiz, ehtimol sizning manzilingiz Yashirin nusxa maydonchasida ko‘rsatilgan bo‘lishi mumkin. Bunday xatlar spam bo‘lishi mumkin.
Ayrim hollarda boshqa pochta qutisida sizning manzilingizga uzatish sozlangan bo‘lsa, bu sodir bo‘lishi mumkin. Agar uzatishni siz o‘rnatmagan bo‘lsangiz, xatlarni pochta qutisi joylashgan xizmat administratsiyasiga murojaat qiling va uning xususiyatlariga ega xat nusxasini ilova qiling.
Agar sizning muammongiz ro‘yxatda bo‘lmasa, quyidagi shakl orqali yordam xizmatiga murojaat qiling.