Microsoft Outlook uchun Yandex Connector kengaytmasi
Diqqat
Agar tashkilotning Yandex 360 Biznes tizimidagi xodimi bo‘lmasangiz, ushbu maqolaning boshqa versiyasi bilan tanishing.
Yandex Connector — bu Microsoft Outlook tizimidagi taqvim, video majlislar, vazifalar va kontaktlarni biznes uchun Yandex 360 xizmatlari bilan sinxronlashtiradigan kengaytma.
Kengaytma CalDAV va CardDAV protokollari bo‘yicha ishlaydi, Windows 10 va Windows 11 operatsion tizimlarida 2016 va undan yuqori versiyalardagi Microsoft Outlook pochta dasturida mavjud.
Kengaytmani o‘rnatish
- O‘rnatish faylini yuklab oling. U 32 bitli va 64 bitli OT uchun mos keladi.
- Yuklab olingan faylni ishga tushiring va ekrandagi ko‘rsatmalarga amal qiling.
Agar tizim administratori bo‘lsangiz, msiexec buyrug‘i yordamida Windows buyruq qatoridan tashkilotning barcha xodimlari kompyuterlariga tinch o‘rnatish kengaytmasini ishga tushirishingiz mumkin.
- 
.msikengaytmasi bilan o‘rnatish faylini yuklab oling.
- 
Windows buyruqlar qatorini oching. 
- 
Quyidagi buyruqni kiriting: msiexec.exe /i "<o‘rnatish faylining joylashuvi va nomi>" /quietMisolC diskda joylashgan Y360OutlookSyncSetup_x86.msikengaytmasini shovqinsiz o‘rnatishni ishga tushiruvchi jamoa:msiexec.exe /i "C:/Y360OutlookSyncSetup_x86.msi" /quiet
msiexec buyrug‘i haqida batafsil: Microsoft maqolasi.
Avtomatik yangilash haqida
Yandex Connector kengaytmasi avtomatik ravishda yangilanadi — yangi versiyalarda uning ishlash barqarorligi va ma’lumotlaringiz xavfsizligi tizimi yaxshilanadi.
Avtomatik yangilashni faolsizlantirmaslikni tavsiya qilamiz. Ammo agar biror sababga ko‘ra buni qilishingiz kerak bo‘lsa, Windows reyestri muharriridan foydalaning:
- 
1. Win + R tugmalar birikmasini bosing. 2. Tizim qidiruvida regeditkiriting.3. Reestr muharriri (yoki regedit.exe) ustiga sichqonchaning o‘ng tugmasini bosib, Administrator nomidan ishga tushirish bandini tanlang. Kerak bo‘lsa, administrator parolini kiriting. 4. Yo‘l qatoriga HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Yandex\Y360.OutlookConnectorqo‘ying yoki bu yo‘lni chapdagi panelda oching.5. Tahrirlash → Yaratish → DWORD parametri tugmasini bosing. 6. DisableAutomaticUpdatesbuyrug‘ini kiriting va parametr nomini saqlash uchun Enter tugmasini bosing.7. Yaratilgan parametrni oching va Qiymat maydoniga 1raqamini kiriting.8. OK tugmasini bosing. 
Kengaytmani avtomatik yangilashni qayta yoqish zarur bo‘lganda DisableAutomaticUpdates parametrini tahrirlang: Qiymat maydoniga 0 raqamini kiriting va OK tugmasini bosing.
Kirish va foydalanishni boshlash
- 
Microsoft Outlook ilovasini oching. 
- 
Yuqoridagi asboblar panelida Yandex Connector tugmasini bosing. 
- 
Hisobga kirish bandini tanlang. 
- 
Yandex orqali login va parolingizni kiriting va Kirish tugmasini bosing. 
- 
Yandex hisobi bilan kirishni tasdiqlang va ma’lumotlaringizga kirishga ruxsat bering. Agar tashkilotingiz yagona tizimdan (SSO) foydalansa - 
Paydo bo‘lgan oynada ishchi hisobingiz login va parolini kiriting va Kirish tugmasini bosing.  
- 
Tasdiqlash kodini kiriting — u brauzerning yangi oynasida paydo bo‘ladi. 
 
- 
Hisobingizga kirsangiz, barcha taqvimlar, vazifalar va kontaktlar avtomatik sinxronlanadi.
Majlislarni boshqarish
Majlis yaratish
Yandex Connector kengaytmasi yordamida quyidagilarni yaratish mumkin:
- havolani ulashadigan barcha uchun tashqi majlislar;
- ichki majlislar faqat tashkilot domenida hisoblari bor xodimlar — foydalanuvchilar uchun ochiq.
- 
Agar hali ochmagan bo‘lsangiz, Microsoft Outlook ilovasini oching va Yandex hisobingizga kiring. 
- 
Majlis yaratish ekranini bosing. 
- 
Asboblar panelidagi yuqori o‘ng burchakda Telemost tugmasini bosing. 
- 
Tashqi majlis bandini tanlang. Ekranda ishtirokchilar uchun havolali taklifnoma paydo bo‘ladi. 
- 
Majlisning nomi, sanasi, vaqti va boshqa parametrlarini kiriting. Ishtirokchilarni kiriting. 
- 
Tashkilotingizda muzokara xonalari bo‘lsa, ularni band qilishingiz mumkin. Buning uchun majlisning majburiy ishtirokchilari ro‘yxatiga muzokara xonasining pochta manzilini qo‘shing — uni tashkilot ma’muridan bilib olish mumkin. Agar muzokara xonasi bo‘sh bo‘lsa, sizga uning manzilidan majlisga taklifnoma qabul qilingani haqida xat keladi. Agar muzokara xonasi band bo‘lsa, majlisda qatnashishdan bosh tortasiz va muzokara xonasi ishtirokchilar ro‘yxatidan o‘chiriladi. Bunday xatlarni yo‘riqnoma orqali faolsizlantirish mumkin, lekin ularsiz siz muzokara xonasi band qilingan yo qilinmaganini bila olmaysiz. 
- 
Majlis jadvalingizda chiqishi uchun Saqlash va yopish tugmasini bosing. 
- 
Agar hali ochmagan bo‘lsangiz, Microsoft Outlook ilovasini oching va Yandex hisobingizga kiring. 
- 
Majlis yaratish ekranini bosing. 
- 
Asboblar panelidagi yuqori o‘ng burchakda Telemost tugmasini bosing. 
- 
Ichki majlis bandini tanlang. Ekranda ishtirokchilar uchun havolali taklifnoma paydo bo‘ladi. 
- 
Majlisning nomi, sanasi, vaqti va boshqa parametrlarini kiriting. Ishtirokchilarni kiriting. 
- 
Tashkilotingizda muzokara xonalari bo‘lsa, ularni band qilishingiz mumkin. Buning uchun majlisning majburiy ishtirokchilari ro‘yxatiga muzokara xonasining pochta manzilini qo‘shing — uni tashkilot ma’muridan bilib olish mumkin. Agar muzokara xonasi bo‘sh bo‘lsa, sizga uning manzilidan majlisga taklifnoma qabul qilingani haqida xat keladi. Agar muzokara xonasi band bo‘lsa, majlisda qatnashishdan bosh tortasiz va muzokara xonasi ishtirokchilar ro‘yxatidan o‘chiriladi. Bunday xatlarni yo‘riqnoma orqali faolsizlantirish mumkin, lekin ularsiz siz muzokara xonasi band qilingan yo qilinmaganini bila olmaysiz. 
- 
Majlis jadvalingizda chiqishi uchun Saqlash va yopish tugmasini bosing. 
Majlisni o‘zgartirish yoki o‘chirish
Yandex Connector orqali quyidagilarni amalga oshirish mumkin:
- majlisga kirish turini o‘zgartirish: tashqi majlisni ichki uchrashuvga aylantirish va aksincha;
- taqvimdagi tadbirga o‘tish va ishtirokchilarning bandligi hamda bo‘sh muzokara xonalaridan kelib chiqqan holda majlis vaqti va muzokara xonasini tanlash.
- Agar hali ochmagan bo‘lsangiz, Microsoft Outlook ilovasini oching va Yandex hisobingizga kiring.
- O‘zgartiriladigan yoki o‘chiriladigan majlisni oching.
- Asboblar panelidagi yuqori o‘ng burchakda Telemost tugmasini bosing.
- O‘ng tomondagi panelda Sozlamalar varag‘ini oching.
- Ruxsat turini o‘zgartirmoqchi bo‘lsangiz, Faqat xodimlar uchun parametrini yoqing yoki faolsizlantiring va Saqlash tugmasini bosing. Agar majlis ortiq kerak bo‘lmasa,  belgisini bosing. belgisini bosing.
- O‘zgarishlarni tasdiqlash uchun Saqlash va yopish tugmasini bosing.
Ishtirokchilarning bandligini hisobga olgan holda majlis vaqtini o‘zgartirish yoki bo‘sh muzokara xonasini Taqvimning veb-versiyasida tanlash mumkin. Connector brauzer oynasidagi hodisaga tezda o‘tishga yordam beradi.
Kimga ochiq
Tashkilotchi majlisni ochishi va tahrirlashi mumkin. Agar tadbir uchun Ishtirokchilar tadbirni tahrirlashi mumkin parametri yoqilgan bo‘lsa, ishtirokchilarning imkoniyati faol bo‘ladi.
- Agar hali ochmagan bo‘lsangiz, Microsoft Outlook ilovasini oching va Yandex hisobingizga kiring.
- Tahrirlashni xohlagan majlisingizni brauzerda oching.
- Asboblar panelidagi yuqori o‘ng burchakda Yandex Taqvim tugmasini bosing.
- Tadbirni ochish uchun Tadbirni tahrirlash bandini tanlang. Taqvim setkasini ochish uchun Taqvimga o‘tish bandini tanlang.
Sinxronizatsiyani faolsizlantirish
- Agar hali kirmagan bo‘lsangiz, Hisobingizga kiring.
- Yuqori chap burchakda Taqvim, vazifalar va kontaktlar tugmasini bosing.
- Endi sinxronlanmaydigan taqvimlar, vazifalar ro‘yxati yoki kontaktlarning chap tomonidagi belgilarni olib tashlang.
- O‘zgarishlarni saqlash ustiga bosing.
Muammolarni hal qilish
Kirib bo‘lmayapti
Agar Microsoft Outlook ilovasiga o‘rnatilgan brauzerdan foydalanishda hisobingizga kirishda muammo yuzaga kelsa, tashqi brauzer yordamida kirishga urining, buning uchun:
- Microsoft Outlook ilovasini oching.
- Yuqoridagi asboblar panelida Yandex Connector → Sozlamalar tugmasini bosing.
- Kirish uchun tashqi brauzerdan foydalanish bandini yoqing va hisobingizga kirishga urining.
Agar muammo hal qilinmasa, Yordam xizmatiga murojaat qiling.
Majlis yaratish yoki yangilashda “ForbiddenError” xatosi chiqadi
Hisobingizdan chiqing va qayta kiring. Agar muammo hal qilinmasa, Yordam xizmatiga murojaat qiling.
Boshqa muammo, masalan, sinxronizatsiya ishlamayapti
Yordam xizmatiga murojaat qiling va muammo haqida: u qachon paydo bo‘lgani, qanday amallarni bajarganingiz va qay tartibda bajarganingizni ayting. Xabarga log faylini biriktiring — shunda biz tezroq yordam bera olamiz.
Dasturda loglarni yig‘ish uchun:
- Microsoft Outlook ilovasini oching.
- Yuqoridagi asboblar panelida Yandex Connector → Sozlamalar tugmasini bosing.
- Sozlash axborotini yoqish belgisi o‘rnatilganini tekshiring. Agar yo‘q bo‘lsa, uni qo‘ying.
- Muammoga olib keladigan harakatni takrorlang.
- Sozlamalarga qayting, Sozlash axborotini yoqish belgisini olib tashlang va Ko‘rsatish tugmasini bosing — log fayllar jildi ochiladi.
Oxirgi 10 kunlik jurnal fayllarni C:\Users\username\AppData\Local\Yandex\Y360.OutlookConnector\data jildidan topishingiz mumkin.
Xodimlar o‘z ekranlarida kengaytmani o‘rnatish jarayonini ko‘rmaydi.