Tovarga sharhlar, xaridorlar savollari va reyting
Xaridorlar bilan qanday muomala qilishingiz do‘kon obro‘siga ta’sir qiladi. U haqida yaxshi taassurot qoldirish uchun xaridorlaringizning sharhlariga javob yozing, mahsulotlarning o‘ziga xos xususiyatlari haqida ma’lumot taqdim eting, savollarga atroflicha va o‘ylab javob bering.
Tovarga sharhlar
Tovar kartochkasida sharhlarning ikki guruhi mavjud:
- Sotuvchidagi tovar — aynan do‘koningizda sotib olingan tovar sharhi. Yangi sharhlarni kuzating va ularga bevosita kabinetingizdan javob bering.
- Tovar Market Yandex Go rastasida — Market Yandex Go xizmatidagi barcha sotuvchilardagi ushbu tovarga haqida qoldirilgan sharhlar.
Sharhlarni qanday tekshirish va ularga javob berish kerak?
Xaridorlaringizning sharhlarini Muloqot → Mahsulot sharhlar bo‘limida ko‘rishingiz mumkin. 30 kundan kamroq ko‘rilmagan sharhlarni ko‘rasiz. Har bir sharhning yonida buyurtma sanasi va raqami ko‘rsatiladi.
Siz sharh va izohlarning o‘ziga javob berishingiz yoki buni do‘konga kirish huquqiga ega bo‘lgan xodimga topshirishingiz mumkin.

Eski sharhlar Hammasi sahifasida saqlanadi.
Reyting va sharhlarni katalogda ham ko‘rishingiz mumkin. Buning uchun Mahsulotlar → Katalog → Yaxshilash mumkin sahifasiga kiring. Tovar reytingi ustuni bu sahifadagi barcha tovarlar uchun standart tarzda yoqilgan. Mahsulotlar sahifasida uning ko‘rinishini jadval ustidagi filtrlar yordamida sozlash mumkin, buning uchun
belgisini tanlang.
Agar katalogdan tovar kartochkasini o‘chirsangiz
Barcha sharhlar va baholar yo‘qoladi — ularni tiklash mumkin emas.
Xaridorlar bilan qanday muloqot qilish kerak
Do‘konning obro‘siga, jumladan, maqtov, tanqidga qanday munosabat bildirishi va buyurtma bilan bog‘liq muammolar yuzaga kelganda xaridorlarga qanday javob berishi ta’sir qiladi.
- Iltimos, xaridorlarga xushmuomalalik bilan javob qaytaring.
- Xarid uchun minnatdorchilik bildiring va mahsulotlaringizdan qanday qilib yaxshiroq foydalanish mumkinligini ayting — odamlar norasmiy insoniy yondashuvni qadrlashadi.
- Xaridorlarning salbiy sharhlari va izohlarlarini javobsiz qoldirmaslikka harakat qiling va ularga darhol javob bering.
- Javoblarda do‘konning kontaktlarini yoki saytlarga havolalarni joylashtirmang. Javoblar mazmuni tekshiriladi va ular yashirilishi mumkin.
Sharhlar haqida tez-tez so‘raladigan savollar
Tovar sharhini qanday olib tashlash kerak?
Agar sharhda tasvirlangan holat haqiqatan ham yuz bergan bo‘lsa, lekin sizning u haqdagi nuqtayi narzaringiz foydalanuvchinikidan farqlansa, Market Yandex Go sharhni bekor qilmaydi. Vaziyatni foydalanuvchi bilan muloqot orqali hal qilishni tavsiya etamiz.
Sharhni o‘chirish uchun qanday murojaat qilish kerak
Sharh yonidagi Shikoyat qilish tugmasini bosing va yordam xizmatiga xabar yuboring. Sharh IDsini ko‘rsating — u sharh kartochkasida ko‘rinadi.
Talabnomani sharh e’lon qilinganidan keyin 30 kundan kechiktirmay yuborish kerak.
Nima uchun sharh e’lon qilinib, keyin yo‘qolib qoldi?
Bu sodir bo‘lishi mumkin, agar:
-
foydalanuvchi o‘z sharhini o‘chirib tashlasa;
-
foydalanuvchi tomonidan tahrirlagan sharh moderatsiyada;
-
sharh postmoderatsiya paytida e’londan olib tashlandi.
Market Yandex Go faqat mualliflargagina aniq o‘chirilgan sharhlar haqida batafsil ma’lumot beradi.
Tovarlar haqida savollar
Ba’zida foydalanuvchilar kartochkada bo‘lmagan mahsulot haqida ma’lumot so‘rashi mumkin. Tovarlar haqidagi savollarga javoblar xaridorlarga barcha qiziqtirgan narsalarni bilib olish va xarid haqida qaror qabul qilishga yordam beradi.
Xaridorlarning savollari va ularga javoblar tovar kartochkasida ko‘rsatiladi.

Yangi savollarni kabinetda Muloqot → Tovar haqida savollar sahifasida ko‘rishingiz mumkin. Do‘koningizdagi tovarlarni ko‘rishda xaridorlar bergan savollarnigina ko‘rasiz. Market Yandex Go xaridorlar javoblaringiz tekshirilgan va haqiqiy ekanligini ko‘rishlari uchun ularni maxsus belgi (“galochka”) orqali ifodalaydi.
Tovarlarning o‘rtacha reytingi
Do‘kon reytingi — bu oxirgi 365 kundagi barcha tovarlaringizning o‘rtacha arifmetik bahosi, jumladan, peshtaxtadan berkitilgan, arxivda saqlanayotgan yoki olib tashlangan mahsulotlar.
Kabinetda u Tovarlarning o‘rtacha reytingi sifatida aks etadi. Do‘konning Market Yandex Go platformasidagi sahifasida va tovarlar kartochkalarida ko‘rish mumkin. Market Yandex Go platformasida xaridorlar qidiruv natijalarini filtrlash va faqat eng yuqori reytingga ega do‘konlarning tovarlarini ko‘rish imkoniyatiga ega. Agar tovarni bir nechta sotuvchi taklif qilsa, tovarlarning yuqori o‘rtacha reytingi hatto uning narxi yuqori bo‘lsa ham xaridorni aynan uni tanlashga ishontirishi mumkin.

Reytingni shakllantirish uchun faqat sotib olingan tovarlarning baholari hisobga olinadi.
Misol
Do‘kon telefonlar va tegishli mahsulotlarni sotadi. Uning assortimentida 6 turli tovar mavjud:
- 4 baho bilan telefon.
- Quloqliklar 2 baho bilan, mahsulotning o‘zi arxivga qo‘shilgan.
- Peshtaxtadan berkitilgan 1 bahoga ega himoya oynasi.
- Xaridor tovarni olish uchun topshirish punktiga kelmaganda, buyurtma bo‘yicha 1 bahoga ega telefon g‘ilofi.
Qoidaga ko‘ra, reytingni shakllantirish uchun xarid qilingan barcha tovarlarning baholari hisobga olinadi. Hisob-kitobga g‘ilofdan tashqari barcha tovarlarning baholari kiritiladi.
Telefonning oxirgi 365 kundagi baholari — 5, 4, 4, 5, quloqchinlar — 5, 5, oynalar — 4.
Barcha baholarning o‘rtacha arifmetik qiymati quyidagi formula bo‘yicha hisoblanadi: , natijada — 4,6. Tovarlarning o‘rtacha reytingi 4,6 ga teng.
Xaridor quyidagi hollarda mahsulotingizga sharh va baho qoldirishi mumkin:
- uni qabul qilib olib ketdi;
- uni qabul qilib qaytarib berdi;
- uni qabul qilib olib, sotib olishdan bosh tortdi — masalan, topshirish punktida.
Market Yandex Go faqat haqiqiy xaridorlarning tasdiqlangan baholarini hisobga oladi. Agar baho reytingni oshirish yoki pasaytirish uchun, tasodifan yoki spam uchun qo‘yilgan bo‘lsa, bunday baho hech narsaga ta’sir qilmaydi.
Reyting har kun yangilanadi. Uni Market Yandex Go platformasida yoki Muloqot → Mahsulotga sharhlar sahifasidagi kabinetda tekshirishingiz mumkin.

Ushbu sahifada tafsilotlar aks etgan faylni yuklab olishingiz mumkin, unda quyidagilarni keltiriladi:
- tovarlarning o‘rtacha reytingi — u qaysi tovarlarning qaysi baholaridan hisoblab chiqilganligi,
- har bir tovarning reytingi,
- hafta ichida tovar reytingi qanday o‘zgardi,
- har bir tovarning turlicha baholari soni,
- butun davrdagi tovar baholari.
Hisobotdan qanday foydalaniladi
Eng muhim varaqlar haqida atrofli ma’lumot:
-
Yillik o‘rtacha reyting — do‘kon reytingi qanday hisoblanishi bilan tanishib chiqing. Bular 365 kunlik baholar, jumladan, berkitilgan, arxivlangan va olib tashlangan tovarlar uchun.
-
Tovarlar reytingi — har bir mahsulot bo‘yicha tafsilotlarni o‘rganing: reyting tarkibi, unga qanday baholar ta’sir qilgani, dolzarb ko‘rsatkich.